ריהוט גן לאורך זמן

מרחבי הכלה עיצוב סביבות למידה חדשניות מוטות עתיד
מרחבי הכלה והשתלבות בגן
11 במאי 2021

ריהוט גן עם הזמן

רהיטי גן הם רהיטים המיועדים על פי רוב לשימוש מחוץ לבית, ונרכשים למטרה זו. לפיכך רצוי שרהיטים כאלה ייוצרו מחומרים העמידים בתנאי חוץ כמו למשל קרינת שמש ישירה, רטיבות, חילופי מזג אוויר ואף תנאים קיצוניים כמו חמסין או כפור. חומרים עמידים המתאימים לייצור ריהוט גן הם, למשל, אלומיניום, פלסטיק, ראטן סינטטי, או כאלה שמשולבים בהם פולימרים שונים. לחלופין, במידה שרהיט גן עשוי מחומרים טבעיים ופחות עמידים, כגון עץ או ראטן טבעי (סוג של דקל המעובד לצורך ייצור רהיטים, סלים ועוד), יש צורך בתחזוקה וטיפול שוטפים (שיוף, שימון, צביעה וכו') כדי לשמור על מראהו ועמידותו לאורך זמן. כשמדובר בתכנון רהיטי גן, זהו אחד העקרונות המנחים את המעצב בעיצוב מוצר, אך נוסף עליו יש עוד כמה קריטריונים חשובים להתאמת הרהיט למשתמשים בו.

ריהוט גן עיצוב וחומרים

מטבע הדברים, צורת הרהיט מושפעת מהחומר שממנו הוא עשוי ומתהליך הייצור המתאים לאותו חומר. עם זאת, עיצוב המוצר מחייב גם תכנון המתחשב בנוחות הרהיט ובהתאמתו המירבית למטרות השימוש בו (כגון ישיבה, הגשה וכד') או לפעילות שלשמה הוא מיוצר (למשל סלון גינתי לאירוח בחוץ, שולחן וכיסאות לסעודות בגינה, ערסל או נדנדה למנוחה וכד'). כאשר ממקמים רהיטי גן בחללים חיצוניים, מומלץ להתאימם לאותם חללים הן מבחינת הגודל והשטח שהם תופסים בחלל מסוים, הן מבחינת התנאים החיצוניים המאפיינים את אותו חלל. כך למשל, החלל יכול להיות מקורה ומוגן באמצעות פרגולה, או חשוף לשמש ולפגעי מזג אוויר.

עלויות

באשר לעלותם של רהיטי גן, הרי שהם מצויים בשוק בטווח רחב ביותר של מחירים, ויש להביא בחשבון כי לא תמיד הקנייה הזולה היא הכדאית. זאת משום שגם במקרה של רהיטים העשויים מחומרים עמידים, עדיין מדובר במוצר בעל בלאי גבוה במיוחד, אשר מדי יום ולאורך כל היום חשוף לתנאי מזג אוויר כמו גשם, שמש, לחות, אבק ועוד. לפיכך, איכותו של הריהוט חשובה במיוחד, ומחיר זול בדרך כלל מעיד על הוזלת עלויות ייצור באמצעות שימוש בחומרים מאיכות ירודה, הפחתת עובי השלדות של הרהיטים המיוצרים, ועוד. התוצאה היא רהיט שרגיש יותר לפגעי מזג האוויר ושאינו מאריך ימים. איכות הרהיט ואורך החיים הצפוי לו מוערכים על פי כמה פרמטרים. כך, למשל, רהיט איכותי נחשב כזה שעובי שלדת האלומיניום שלו 15 מ"מ לפחות. פרמטר נוסף הוא שיטת הצביעה של הרהיטים - במקרה של ריהוט חוץ עדיפה שיטה של צביעה בתנור (שאינה מתאימה לריהוט עץ, בניגוד לצביעה בהתזה, למשל, שאפשר ליישם גם על מתכת וגם על עץ). עוד פרמטר המשפיע על איכותם של רהיטי גן הוא סוג הזכוכיות המשולבות בהם: עליהן להיות מסוג של זכוכית מחוסמת שעובייה 6 מ"מ לפחות. ולבסוף, ריהוט איכותי מיוצר מחומרי גלם שמקורם במפעל מוכר, המייצר חומרים איכותיים המתאימים לשימוש בתנאי חוץ, כמו סוגי ראטן משובחים המתאימים לריהוט גן, או בדי ריפוד עבים ואיכותיים ששומרים על מראה ועמידות לאורך זמן.

מעבר לפינה ריהוט גן בהתאמה אישית

המקורות לרכישת ריהוט גן רבים מספור: החל מרשתות גדולות לייצור המוני, וכלה בחנויות מעצבים ייחודיות ובבעלי מקצוע הבונים ריהוט על פי הזמנה. ניתן לרכוש רהיטים כאלה גם באתרי אינטרנט, ובהם גם אתרים המציעים למכירה ריהוט משומש מיד שנייה. בעת הרכישה מומלץ להתחשב, כמובן, בכל הגורמים הנזכרים לעיל, ובמקרה של התלבטות תמיד כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום. מכל מקום יש לזכור כי כאשר הרהיט מותאם למטרות השימוש בו ומיוצר מחומרים איכותיים העמידים לתנאי חוץ, רבים הסיכויים שיאריך ימים ויעניק סיפוק ונוחות מירבית למשתמש.

אצלנו במעבר לפינה הריהוט מעוצב בהתאמה אישית לצרכים שלכם, למיקום בחצר או במרפסת ובלי להתפשר על ריהוט גן בייצור המוני

התקשרו היום ונשמח לסייע להתאים לכם ריהוט גן בדיוק לפי ההטעם והצרכים שלכם

WhatsApp  
פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום לך!
על כל שאלה נשמח לענות