מרחבי הכלה והשתלבות בגן

ספת רביצה וולקנית מודולרית מרחבי הכלה עיצוב סביבות למידה
ספת רביצה
28 באפריל 2021
רהיטי גינה
ריהוט גן לאורך זמן
5 באפריל 2022

מרחבי הכלה בגני ילדים

במערכת החינוך הישראלית כמו בעולם לומדים מגוון תלמידים בעלי צרכים שונים ויכולות שונות ומגוונות. העידן המודרני מביא אתו אתגרים שונים ולעיתים לא פשוטים הן לתלמיד, והן למחנך והמורה. כיום הערך בעיצוב סביבות למידה הן להשתלבות והכלת כל התלמידים הו מטרה ערכית ראשונה במעלה.

ויש לבית הספר והמחנכים מחויבות כלפי כל התלמידים להכיל ולאפשר את השתלבותם, וזה אתגר לא פשוט. מחויבות זו חייבת להיות בהשקפה הוליסטית שבה לכל התלמידים ישנה הזכות ללמוד ולחיות בקהילה המשותפת והקרובה להם. בכל שעות היום הן במוסדות החינוכיים והן בשעות הפנאי הלא פורמליות.

אבל זה רק צד אחד של המטבע, ציודו השני הוא שיש לקבל כי מענים שונים לצרכים שונים של התלמידים נותנים ערך מוסך לכלל הכיתה ויש בצידה תועלות לכלל התלמידים.

מרחב הכלה פיסי

מרחב הכלה פיסי הינו שם כולל למגוון מרחבי הכלה ולמידה שונים ומגוונים. מרחבי למידה מותאמים, עם ציוד לימודי וריהוט מותאם היוצר סביבת למידה מגוונת המאפשרת לתלמידים לבחור את דרך הלמידה שלו, בצורה מגוונת המתאימה לצרכיו. 

סדר וארגון כתרומה לתחושת הבטחות של הילדים

ילדים שואבים ביטחון מסביבה מאורגנת ומסודרת בנוחות ובזה מתחיל האתגר של הצוות החינוכי כשנגשים לעשיה חינוכית בגן הילדים. הדבר תורם לאיזון בכל תחומי ההתפתחות של הילד. 

שיוויי משקל בין הרוגע לאיזון

לעיתים השיתוף של הילדים בגן ביצירת מרחבי ההכלה כאשר הם שותפים בחשיבה ובעיצוב סביבת ההכלה בפועל, מוביל לאיזון בין מרחב שבו נחים בחופשיות ובין סביבות הפעילויות השונות.

הפגה ורגיעה במרחה הכלה

פעילות הפגה על כריות, מזרנים רכים וקוביות ספוג מעוצבות בליווי פעילות מוזיקאלית מרגיעה מפתחים את עצמאות הילדים ונותן להם כלים חשובים לפעילות עצמאית כל אחד על פי העניין שלו.

פעילות בוקר בחצר או במרחב ההכלה

לפעילות גופנית של הילדים בגן יש תרומה חשובה בעידן המסכים בו אנו חיים. הן לקשב וריכוז בגן, הן לעוררות של הילדים וכן, ליצירת ערך חיובי עצמי. פעילות זו מסייעת לגננת ולילדים בהמשך היום ובתפקוד מוצלח.

למידע והזמנות מלאו טופס זה או חייגו 050-7978-484 

WhatsApp  
פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום לך!
על כל שאלה נשמח לענות